One night in Bangkok and the world’s your oyster

Vel ankommet til Bangkok, er vi nu klar til at få skrevet de første par ord om vores rejse! 🙂

Flyveturen

Hold.nu.op! en lang dag og flyvetur. Lørdag formiddag startede med en SMS fra vores flyselskab om at vores fly var forsinket i 1 time og 10 min. Fair nok, det skulle nok gå, og vi tog derfor i god tro mod lufthavnen og sagde på gensyn til vores familier. Vi var derude kl. 12, og flyet skulle lette, efter sigende, kl. 16. Men nej. Forsinkelser, madkuponer, og en del kedsomhed senere, fløj vi endelig ca. 18:45. Her kunne vi se frem til en “dejlig” flyvetur som endte med at være lidt over 10 timer og uden søvn overhovedet. Vi havde nogle fine pladser på flyet, der blev lidt ødelagt af et sparkende barn der dog også fik et par ord med på vejen 🙂 Derefter fik vi vores indrejse stempel forholdsvist hurtigt, og bagagen var der med det samme. Tog mod hotellet, hvor vi heldigvis (!) fik lov til at checke ind et par timer tidligere, hvorefter vi dejsede om i sengen i 4-5 timer haha. Hotellet er fint, ligger godt i forhold til offentligt transport, men virkelig lydt! Men! Man kan få en massør op på sit hotelværelse for 60 kr. for 1 times massage, hvor win er det lige? haha. Vi har ikke prøvet det endnu, men muligheden er der.

Søndag aften og førstehåndsindtryk af Bangkok

Der er helt åndssvagt mange biler, tuk-tuks, og motorcykler i Bangkok. De er virkelig overalt! Og jeg kan fortælle så meget, at de holder ikke for én. På et eller andet tidspunkt bliver man nødt til at holde vejret og begynde at gå over vejen, og håbe på det bedste 😉 Derudover er deres offentlige transport heller ikke ligefrem noget at råbe hurra for. Man kan ikke købe en billet til de forskellige ruter, som vi f.eks. kan i Danmark, hvor man bare køber en billet til hvor man skal hen. Så vi skal hele tiden købe nye billetter. Heldigvis giver man maks 7 kr. for én billet.
Søndag aften tog vi hen til et 5 etagers shopping center. Vi fik ikke købt andet end en kjole og en adaptor, men vi har vidst også rigeligt at bære på 🙂 Derudover spiste vi mad i centeret, i et slags “food court”, hvor man kunne vælge en masse forskellige thailandske retter. Én ret kostede ca. 20 kr, og drikkelse ca. 6 kr. Resten af aften gik vi bare lidt rundt i nogle gader omkring centeret. Der var faktisk overhovedet ikke særlig spændende, og vi var egentlig bare ret trætte, så vi tog forholdsvist tidligt hjem igen.

Mandag i Wat Pho og backpacker street

Vi havde egentlig tænkt at vi skulle stå op kl. 9 og derefter komme igang med dagen. Men nogle (Michelle) faldt først i søvn kl. 5 om natten, så den blev 11 før vi kom ud af døren. Tog og taxi tur (som i øvrigt kostede 13 (!) kr. for 20-30 minutters tur?!) ud til Wat Pho tempel. Der ligger en masse templer ude i det område vi var i, men vi valgte Wat Pho fordi der er en stor Buddha derinde. Vi skulle have lange bukser på for at komme ind, og jeg kan godt fortælle jer at det var MEGET varmt i 32 graders varme. Det kostede 20 kr. at komme ind pr. person. Her fik man så en vand inkluderet. Og hold op hvor er der bare flot! Alt er helt gennemført, og der er guldfarvet overalt!

original_url: AD417F1B-F209-4ECC-A2FC-CE401CC91943

original_url: 20946E7E-041C-4BAE-B1D0-DCF3382F9F71

Vi brugte et par timer derinde, og fik set kæmpe Buddha, som i øvrigt er enorm! Det er lidt svært at tage billeder af den, fordi der er så mange stolper i vejen, men jeg håber I kan danne jer et indtryk af hvor stor den er.
Videre til Khao San Road, som i dagens sprog også bliver kaldt på backpacker street. Vi havde ikke set til mange turister ellers, men i de her gader er der en del flere. Og vi kan kun forstille os hvor mange mennesker der er om aftenen, for gaden er fyldt med små gadesælgere, barer, restauranter, m.m. Her fik vi os lidt mad og drikke. Vi gik lidt rundt i området i et par timer eller 3, og fik også lige set lidt Muay Thai boksning.

På nuværende tidspunkt er vi ikke fans af Bangkok overhovedet. Der er alt for travlt, og for meget trafik og mennesker. Så vi har fortrudt lidt at vi har 4 nætter her, men heldigvis viste idag sig at være en lidt bedre del af Bangkok end søndag havde været. Nu må vi se de næste på dage 🙂 Lige nu er vi tilbage på hotellet, det regner for første gang siden vi ankom, og er nu begyndt at lyne/tordne. Så vi regner med at få spist noget aftensmad på hotellet 🙂

Til sidst – hvis I overhovedet er nået så langt haha – så tilmeld jer som subscriber ude til højre (nede i bunden hvis I er på telefonen), så kan I få e-mail når vi ligger et nyt indlæg op. Husk dog at bekræfte jeres email i den mail i får, ellers nytter det ikke noget 😉 – og så får I lige lidt flere billeder nedenunder, bare for hyggen 🙂

// Michelle

Camilla SchmidtBente Marie Bertelsen Recent comment authors
Anonymous
Gæst

Dejlig at høre lidt fra jer og se billeder. Glæder os til fortsættelsen. Nyd det hele. Knus fra mor

Hvor se det bare eventyrligt ud 🙂

Bente Marie Bertelsen
Gæst

Glæder mig vildt til fortsættelse. Flotte billeder og god fortælling. Knus og klem BB

Camilla Schmidt

Hej Michelle og Benjamin!!

Jeg elsker jeres blog! Fedt!
1. Tag til JJ marked hvis i stadig er der i weekenden. Kæmpe mega stort – og godt!!! Der er meget mere end det sædvanlige møg man ofte finder på et marked 🙂
2. Tag til Vertigo and Moon bar på Banyan Tree Hotel. Mega flot udsigt, det kan dog være svært at få en plads at sidde ved, men ellers stå op og nyd en smuk udsigt fra 60-noget etage. Cocktails er ca samme pris som hjemme, men udsigten er en cocktail værd. De har også mange andre, men den her er virkelig fin. Hvis i skulle blive fristet skal i være obs på dresscode, ingen flip flops caps og backpacks men så er det heller ikke finere.
3. Hvis ikke i allerede ved det så sæt jer aldrig ind i en tuk tuk når i befinder jer i Bangkok, uanset hvilken pris i aftaler vil de forsøge at tage røven på jer og de bliver nogen gange pisse sure. Desuden kan det bedst svare sig at tage motorcykel taxa, de koster max 100baht pr. Pers. uanset hvor i skal hen og i kan gøre det billigere. Til gengæld hvis i kommer til Phuket skal i tage tuk tuk og ikke taxa 🙂

Til slut vil jeg bare lige sige at jeg synes i skal tilføje Mexico til jeres liste, så giver jeg en cocktail 🙂

Jeg glæder mig til at høre mere om jeres oplevelser!!!