Christmas with the Thestrup-Bertelsens

When was the last time you did something for the first time?

Om lidt sidder vi i bussen mod Melbourne. Vi glæder os allerede til at busturen er overstået og vi sidder i vores lejlighed. Egentlig skulle jeg her til at skrive om dét at brokke sig, når der foregår værre ting i verden, såsom terror og krig, hvilket jeg oprigtigt synes er helt forfærdeligt og jeg ville ønske at jeg da kunne redde alle. Men sådan er virkeligheden for mig og Benjamin pr. dags dato, nu ikke og derfor føler jeg mig tilpas nok til at kunne brokke mig en lille smule på min egen side, også selvom det er små ting som en sølle bustur 🙂 Hvor vil jeg egentlig hen med det her? haha. Det er et godt spørgsmål. Men nu vil jeg hvertfald gøre mit for at skrive et positivt indlæg her i den skønne juletid. Nå ja, vi er ikke i julestemning, men hvordan kan det også lade sig gøre når man er vant til minusgrader og store jakker, og vi lige nu sidder i 32 graders varme 🙂 Vi glæder os alligevel til d. 24. og til at spise god mad og drikke gin/tonics (SELVOM en Gin koster 250 kr. WHAAAT!) – Og så er der altså en ALDI med danske småkager som vi lige skal have fat på inden juleaften 😉

Bølger på Bondi Beach

Vi havde jo som sagt booket 3 ekstra overnatninger i Sydney. Dem har vi nydt godt af. En dejlig lille 1 værelses lejlighed, hvor vi kunne lave mad og hygge os. Så var der altså verdens blødeste seng, mmmhh. Jeg har sagt til Benjamin, at vi bliver nødt til at have så blød en madras. Det er bare så svært at komme ud af den haha.
I hvertfald brugte vi lørdagen på Bondi Beach sammen med resten af Sydney. For de studerende har fået juleferie (eller er det sommerferie?) nu, og dét har vi i den grad mærket til på gader og stræde, og nu også på Bondi Beach. Det er egentlig en rigtig skøn strand, lækkert sand og høje bølger. Virkelig høje bølger! Vi havde valgt at tager dertil om lørdagen, fordi det skulle være omkring de 33 grader, og tænkte det kunne være lækkert lige at hoppe i vandet når det blev for varmt. Det var det også indtil vores fødder ramte vandet, haha. HOLD OP det var iskold! Det var så koldt at selv min mor ville få pelikanmund af det (hun er troligt vikinge-vinter-bader!). Men vi kastede os ud i det, for det er da egentlig lidt sjovt at kunne sige at man har badet på Bondi Beach. Vi så desværre ingen fisk eller hajer, men til gengæld var der surfere og livreddere overalt. Efter et par timer på stranden skulle vi gå, efter sigende, Sydneys smukkeste rute. En tur på omkring 4 km. Det gjorde vi – og det var en dejlig rute hvor vi kom forbi 3 strande og en masse fine lejligheder. Det er meget smukt område omkring Bondi Beach, så jeg forstår nu godt at det er den smukkeste rute.
Derudover er der én ting som Australien gør, som er helt genialt! – Vi må jo gerne drikke vandet her, at det smager af klorvand er en anden sag, men rundt i hvertfald i Sydney, er der vandautomater til at opfylde sin drikkedunk. Det er jo fantastisk! For så sparer man penge på at genbruge sin flaske eller have sin egen drikkedunk, OG det smager bedre end deres vand i vandhanen, hvordan det lige hænger sammen kan jeg ikke forklare jer, for det er det samme vand. Vi har gjort stor brug af det, og så husker man samtidig lige at drikke lidt mere 🙂
Rundt omkring ved strandene er der også de her indhegnet swimmingpools agtige, der er til for dem der ikke ønsker at gå i havet. Vi har set nogle stykker af dem nu, og kun 1 enkelt har kostet penge.

Manly – Nationalpark og strand-paradis

Vi havde læst, at man ikke skulle snyde sig selv for en tur til Manly hvis man havde 1 uge i Sydney. Vi havde jo 10 dage, så vi kunne da godt lige tage dertil 🙂 Det er en lille sejltur på 30 minutters tid for at komme derhen. Man kan godt køre derhen, men nu er det båd der er hurtigst. Eller færge må det nærmere være, den var hvertfald stor! Vi føler at Manly er et rigtig familiested – masser af teenagere, voksne med børn og babyer, og bare generelt rigtig familie præget. Det var da rigtig hyggeligt område, hvor der var en del strande, græsområder og en nationalpark. Vi fik ikke rigtig gået så meget i nationalparken, da det er et KÆMPE område, der stod det ville tage 4 timer ag gå rundt i den, og klokken var noget a la’ 17 da vi var omkring parken. Som sagt er der jo ferie nu, så der var godt gang i den, men det var en skøn atmosfære, som vi generelt oplever Australien. Så så vi også en “dragon” som de kalder dem, som render frit i Manly, et lille firbens lignende dyr. En lille side note, det koster 3000$ AUD eller 6 måneders fængsel hvis man snupper sådan en med hjem, haha. Det var ikke lige min første tanke da jeg så den 😉

ENDELIG ankommet til Melbourne

Den øverste del har jeg skrevet da vi var i Sydney (bare så I ikke bliver forvirret 😉 ), NU er vi nemlig kommet til Melbourne. What a ride! 12 timer i bus, det er ikke lige det man associere med hygge. Men vi kom igennem den, og det gik da også ærligttalt hurtigere end man regner med. Jeg tror det er fordi vi havde natbussen, så man kunne slappe lidt af i hovedet. Ingen af os sov sådan rigtig, Benjamin fik et par timer og jeg selv fik noget der ligner sammenlagt 1 times tid. Vi var godt trætte da vi ankom til vores lejlighedshotel kl. 7:30 om morgenen, og havde bestemt regnet med at dagen ville være utrolig hård, da vi ikke troede vi kunne checke ind før 14 tiden. Men til vores held var vores lejlighed klar. Vi fik en kop kakao/kaffe imens vi ventede på receptionisten dobbelttjekkede at alt var godt. Da vi bookede lejligheden havde vi skrevet en lille note om at hvis det var muligt ville vi gerne have et rum højt oppe da vi skulle fejre jul og bryllupsrejse (haha verdens længste bryllupsrejse, men vi skulle jo prøve 😉 ). Jeg var også kommet med flere løgnhistorier som vi skulle sige, hvis de spurgte ind til vores rejse, bl.a. at vi kun skulle være på rejse i et par uger, hahaha. Men men men… Vi fik værelse på 25. etage (den højeste er 28) OG en flaske chardonnay og chokolade, ikke dårligt når man ved hvad vinflasker koster her i Aussie land.
Vi har den skønneste lille lejlighed, med sofa, køkken, spisebord, verdens blødeste seng (igen), OG den smukkeste udsigt! Prisen har også været herefter, men vi ville forkæle os lidt nu hvor vi ikke var hjemme juleaften. Så vi har 5 nætter her, og så yderligere 7 nætter i en AirBnB lejlighed i en bydel der hedder Brunswick.

De første par dage i Melbourne

Vi kom jo som sagt kl. 7 om morgenen, og gik direkte i seng og sov 2-3 timer. Jeg skal ærligt indrømme, at det har været et par sløve dage de her dage. Men ting skulle ordnes. Så igår fik vi handlet ind til vores julemiddag og købt julegaver til hinanden. Vores julemiddag består af følgende; Oksesteg, brunede kartofler, waldorfsalat og havregrynskugler til dessert. En rigtig traditionel julemiddag! Haha. Det var det bedste vi kunne komme op med, men det skal da nok blive lækkert 🙂 Her til aften har jeg endda fået lavet risengrød med risottoris, dét blev en succes utrolig nok! Men altså igen, ingen af os er i julehumør, og bliver det formentlig heller ikke imorgen. Så nu laver vi lidt god mad, udveksler gaver og ellers bare hygger lidt med film og kortspil. Jeg er sikker på vi får en god aften, vi hygger os jo heldigvis i hinandens humør, men det er nu noget andet et sidde på den anden side af jorden og ikke engang kan ringe hjem så det passer med at det er aften begge steder, øv.

It’s christmas tiiiime

Overskriften på dette indlæg kommer simpelthen af den grund, at vi sidder i skrivende stund og ser Christmans with the Kranks. Haha. Klokken er knap 23, så vores lille juleaften er næsten overstået. Vi har brugt den på risengrød ^, arbejde, julefilm, gået en smule rundt i området, og så har vi et skønt lille fitnesscenter på toppen af vores hotel, så vi har slæbt vores trætte kroppe derop og fået trænet. Det er lidt mere motiverende at stå på et løbebånd når udsigten er så smuk 🙂

Et par små bemærkninger
Vi ser rigtig mange danske isboder, hvilket er meget sjovt. De skriver alle sammen at det er H.C. Andersens is, han er en populær herre hernede 🙂
Derudover er der KÆMPE flagermus i Sydney (vi har endnu ikke haft æren af at se nogle i Melbourne endnu). Jeg ved ikke om det bare er deres navn, eller om det er et kælenavn, men de hedder Flying Foxes her. På vej til Melbourne så jeg en kæmpe flok flyve sammen, det var noget af et syn at blive mødt af.

Nå MEN.. Vi håber at I alle der læser med her, får en helt fantastisk jul og nyder dagen og aftenen med dem i holder aller mest af. Jeg glæder mig allerede til næste år hvor jeg igen sidder i familiens skød og nyder den bedste dag på året (hele december måned er de bedste dage 😉 ), dog nyder vi det skønne vejr og skønne land, og så er jeg trods alt sammen med en af de vigtigste personer i mit, så selvfølgelig skal alt nok blive en succes! 🙂 Knus!